"First love" - J. Patterson & Emily Raymond - Wydawnictwo Feeria Young




Dziś mam dla Was recenzję książki idealnej na wakacje - młodzieżowej, z wątkiem podróżniczym, motywem Stanów Zjednoczonych (który ja osobiście pokochałam po zapoznaniu się z serią Dimily), z wielką miłością, ale i chorobą w tle. Bo nigdy nie może być pięknie w stu procentach, prawda? Zapraszam do przeczytania mojej krótkiej opinii o jednej z najnowszych premier Wydawnictwa Feeria Young!

"Oto i całe Klamath Falls w pigułce. Moje rodzinne miasto najlepiej prezentowało się oglądane w lusterku wstecznym."

Axi ma dość swojego obecnego życia. Ma dość bycia GD - Grzeczną Dziewczynką. Pewnego dnia postanawia postawić wszystko na jedną kartę i wyjechać w świat - dosłownie. Chce zrobić objazdówkę dookoła Stanów Zjednoczonych. Przygotowuje plan podróży, ustala miejsca do zwiedzenia i... wyrusza. Ale nie sama! Zabiera ze sobą Robinsona, swojego najlepszego przyjaciela, do którego od dawna czuje coś więcej, jednak nie wie, czy z wzajemnością... Robinson nie jest jednak "zwyczajnym" kumplem. Połączyło ich coś znacznie głębszego - poznali się na oddziale onkologicznym, więc ich znajomość od początku przebiegała zupełnie inaczej niż typowe, dziecięce relacje. Przetrwała też próbę czasu, zmianę otoczenia, wzloty i upadki. Z biegiem czasu rozwijała się również coraz mocniej, dlatego właśnie Axi zabiera zabiera w podróż swojego "Nicponia" i po cichu liczy na wyjaśnienie skomplikowanej sytuacji między nimi.



"Axi - (...) Jeśli ta podróż okaże się błędem, będzie to najpiękniejszy błąd, jaki kiedykolwiek popełniliśmy."

Podróż od początku nie przebiega tak, jak była zaplanowana. Ale czy to źle? Czasem w życiu potrzebny jest spontan i trochę wolności. Nawet jeśli oznacza to kradzież samochodów i stawianie wszystkiego na jedną kartę. Po co jechać autobusem skoro można wybrać charleya? Po co nocować w drogich hotelach, skoro można spędzić noc na łonie natury? No i wreszcie... po co zwlekać, czaić się na siebie, robić podchody, skoro można w końcu wszystko sobie wyznać i poznać uczucia tej drugiej osoby?

"Było coś jeszcze, czego nie wzięłam pod uwagę, snując plany podróży. Nie przewidziałam, że się zakocham. Miłość nadeszła nagle i nieodwołalnie, tak jakbym runęła w dół urwiska. Nie przewidziałam też, co miłość robi z człowiekiem - nie miałam pojęcia, że gdy kogoś kochamy, równocześnie mamy ochotę go walnąć i przytulić, a na koniec być może będziemy musieli przyglądać się, jak umiera. Nie, tego na pewno nie uwzględniłam w moich planach."



"First love" to świetna lektura na letnie wieczory. Dzięki krótkim rozdziałom, lekkiemu stylowi i wszechobecnym zdjęciom czyta się ją w ekspresowym tempie. Znajdziemy w niej elementy romansu, literatury młodzieżowej, książki podróżniczej oraz uronimy kilka łez nad sytuacją głównych bohaterów. Bo kiedy wydaje nam się, że teraz już wszystko jest jasne i pójdzie z górki, nie zawsze tak się dzieje. Polecam każdemu fanowi takich historii - idealna książka na wakacje.

"Dziewczynka rozumiała jeszcze coś innego: że miłość jest magiczna i nieskończona, jednak szczęście nie będzie im dopisywać wiecznie. Może i chłopiec to rozumiał."

Za piękny egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Feeria Young! <3



"- Opiszę te dobre momenty.
 - Nie, musisz opisać i dobre, i złe - powiedział z naciskiem Robinson, skubiąc brzeg koca. Miał szeroko otwarte oczy i spoglądał na mnie poważnie. - Kiedy mnie opiszesz, będę żył wiecznie."

Komentarze

Popularne posty